A Street Accident Paragraph বাংলা অর্থসহ

A Street Accident Paragraph : A street accident is a common phenomenon in our country. It occurs on streets due to the carelessness of the drivers. it snatches away valuable lives. It leaves many people seriously injured. Last week, I saw a terrible accident which took place in front of our college gate. I was entering into the college. At that time, a bus was running at a high speed from Kustia. A little child living by the road side slum was suddenly crossing the road to go others’ side. His movement was totally sudden and the driver failed to control the speed.

A Street Accident Paragraph

The bus directly pressed the child who was instantly pressed into a lump of blood and bone. The child died before anyone could do anything. Immediately a hue and cry roared. The parents of the child came out of the road side slum and screamed heart-rendering. The total atmosphere became heavy with their lamentations. A lot of people including the students of our college gathered all around the road. Some one began to hurl angry words, sharp comments and dirty abuses to the driver. I was greatly shocked at this pathetic and heart-rendering scene. i was almost suffocated seeing the child’s flesh and blood, it seemed my blood circulation was almost suspended. I am still horrified when this scene comes to my mind.

A Street Accident Paragraph Topic sentences:

  • A street accident is common in our country
  • It kills valuable lives
  • It happens due to carelessness
  • It must be checked-I am still horrified when I remember the accident which I saw last week

A Street Accident Paragraph বাংলা অর্থসহ

A Street Accident Paragraph আলোচ্য বাক্যসমূহ:

  • সড়ক দুর্ঘটনা আমাদের দেশে অতি সাধারণ
  • এটি মূল্যবান জীবন ধ্বংস করে
  • এটি অসচেতনতার
  • এটি অবশ্যই রোধ করতে হবে আমি এখনো আতঙ্কগ্রস্ত যখন আমি দুর্ঘটনাটি স্মরণ করি যেটা আমি গত সপ্তাহে জন্য ঘটে দেখেছিলাম

একটি সড়ক দুর্ঘটনা আমাদের দেশে সাধারণ ঘটনা। এটা রাস্তায় চালকদের অসচেতনার জন্য ঘটে। এটা মূল্যবান জীবন কেড়ে নিয়ে যায়। এটা মারাত্মকভাবে আহত অনেক লোককে বিদায় দেয়। গত সপ্তাহে, আমি একটা ভয়াবহ দুর্ঘটনা দেখেছিলাম যেটা আমাদের কলেজ গেটের সামনে ঘটেছিল। আমি কলেজে প্রবেশ করতেছিলাম। ঐ সময় একটা বাস কুষ্টিয়া থেকে দ্রুত গতিতে চলছিল। রাস্তার বস্তিতে বসবাস করা একটি ছোট শিশু হঠাৎ রাস্তার অন্যপাশে যাওয়ার জন্য রাস্তা পার হচ্ছিল। তার গতি সম্পূর্ণ হঠাৎ ছিল এবং চালক গতি নিয়ন্ত্রণ করতে ব্যর্থ হয়েছিল।

বাসটি সরাসরি শিশুটিকে চাপা দিল যার হাড় এবং রক্ত পিষে ছিটকে পড়ল। শিশুটিকে কেউ কোন কিছু করার আগেই মারা গেল। তৎক্ষণাৎ হৈচৈ পড়ে গেল। শিশুটির পিতা-মাতা রাস্তার পাশের বস্তি থেকে বেরিয়ে এল এবং হৃদয় বিদারক চিৎকার করতে লাগল। সম্পূর্ণ পরিবেশটা তাদের বিলাপের সাথে ভারি হয়ে গেল। রাস্তার চারপাশে অনেক লোকজন যাদের মধ্যে আমাদের কলেজের ছাত্রছাত্রীরা ভিড় করেছিল। কেউ কেউ চালকের সাথে নোংরা ব্যবহার, তীক্ষ্ণ মন্তব্য এবং গালি গালাজ করতে লাগল। আমি এমন করুন এবং হৃদয়বিদারক দৃশ্য দেখে মর্মান্তিকভাবে ব্যথিত হলাম শিশুটির মাংস এবং রক্ত দেখে আমার প্রায় দম বন্ধ হয়ে আসছিল। যখন এই দৃশ্য আমার মনে পড়ে আমি আতঙ্কিত হই।

আরো প্রাগ্রাফ পড়ুন…

অনুগ্রহ করে আমাদের ইউটিউব চ্যানেলটি সাবস্ক্রাইব করুন। আমাদের ফেসবুক পেইজ এ লাইক দিতে এখানে ক্লিক করুন

Leave a Comment

error: দুঃখিত! মার্ক হবে না..