Composition: A Journey By Boat I Made (বাংলা অর্থসহ)

Composition: A Journey By Boat I Made : introduction : Travel in general is attractive to everyone. I like to travel. Specially a boat journey id very thrilling to me. A few days ago, I made a journey by boat from Naogaon town to Atrai Upazila town.

Occasion : The occasion was to join my friend’s sister’s marriage ceremony. My friend’s family lived at Atrai Upazila town. So, to attend the marriage ceremony I had to make that journey by boat.

Descripiton of the journey : Five other friends joined me. We hired a big beautiful boat. On the fixed day, we started our journey at 3.00 pm. There were two boat men in the boat. Fortunately, the weather was very wonderful. The sky was clear, the river was very calm and the wind was favourable. The boatmen set the sail and the boat began to run rapidly.

A Journey By Boat I Made

The scenery I enjoyed : all thing were very wonderful and enjoyable. Many other boats were playing in the river. The fishermen were fishing, boys and girls swimming and women were washing clothes. Various kinds of birds were flying about, over the river. There were green trees and crop-fields on both sides of the river. The more we were enjoying, the more we were being thrilled. A boat man began to sing various Vatiali Songs. We ourselves also sang “Ore Nil Doria..” With all these, there were plenty of joy and thrill around us.

Destination : We reached Atrai Upazila town in the evening. We got down from the boat and our friend received us. He became very glad to seen us.

Conclusion : It was the most thrilling journey in my life. The journey gave me plenty of pleasure and experience. I can never forget that journey. Whenever I remember that journe, I become thrilled.

A Journey By Boat I Made বাংলা অর্থসহ

ভূমিকা: সাধারণত, ভ্রমণ আনন্দদায়ক সবার কাছে। আমিও ভালোবাসি ভ্রমণ করতে। বিশেষ করে, নৌকা ভ্রমণ অত্যন্ত রোমাঞ্চকর আমার কাছে। কয়েদিন পূর্বে, আমি একটি নৌকা ভ্রমণ করেছিলাম নওগাঁ শহর হতে আত্রাই উপজেলা শহর পর্যন্ত।

উপলক্ষ্য: উপলক্ষ্যটা ছিল যোগ দেয়া আমার বন্ধুর বোনের বিবাহ অনুষ্ঠানে। আমার বন্ধুর পরিবার বাস করতো আত্রাই উপজেলা শহরে। তাই বিবাহ অনুষ্ঠানটিতে যোগদানের জন্য আমি সুযোগ পেয়েছিলাম ঐ নৌকা ভ্রমণের।

ভ্রমণের বিবরণ: অন্য পাঁচ বন্ধু আমার সাথে যোগ দিয়েছিল। আমরা ভাড়া করেছিলাম একটি বড়, সুন্দর নৌকা। নির্ধারিত দিনে, আমরা শুরু করেছিলাম আমাদের ভ্রমণ বিকাল ৩টায়। দুইজন মাঝি ছিল নৌকাটিতে।

সৌভাগ্যবশত, আবহাওয়া ছিল অত্যন্ত চমৎকার। আকাশ ছিল পরিস্কার, নদী ছিল খুব শান্ত এবং বাতাস ছিল অনুকূলে। মাঝিরা পাল তুলে দিল এবং নৌকা চলতে লাগলো দ্রুতগতিতে।

A Journey By Boat I Made

উপভোগ্য দৃশ্যাবলি: সবকিছু ছিল অত্যন্ত চমৎকার এবং উপভোগ্য। অন্য অনেক নৌকা চলাচল করছিল নদীতে। জেলেরা মাছ ধরছিল ছেলেমেয়েরা সাঁতার কাটছিল এবং মহিলারা কাপড় ধুচ্ছিল। বিভিন্ন ধরনের পাখি ওড়াওড়ি করছিল নদীর ধারে।

সবুজ গাছপালা এবং শস্য খেত ছিল নদীর উভয় ধারে। আমরা যতই উপভোগ করছিলাম ততই রোমাঞ্চিকর হচ্ছিলাম। একজন মাঝি গাইতে শুরু করল বিভিন্ন ভাটিয়ালি গান। আমরা নিজেরাও গাইলাম ওরে নীল দরিয়া। সবকিছু মিলে, প্রচুর আনন্দ এবং রোমাঞ্চ ছিল আমাদের চারদিকে।

গন্তব্য: আমরা আত্রাই উপজেলা শহরে পৌঁছলাম সন্ধ্যা বেলা। আমরা নৌকা হতে নামলাম এবং আমাদের বন্ধুর আমাদেরকে অভ্যর্থনা জানাল। সে হয়েছিল খুব আনন্দিত আমাদেরকে দেখে।

উপসংহার: এটা ছিল সবচেয়ে রোমাঞ্চকর ভ্রমণ আমার জীবনে। ভ্রমণটি আমাকে দিয়েছিল প্রচুর আনন্দ ও অভিজ্ঞতা। আমি কখনই ভুলতে পারি না ঐ ভ্রমণকে। যখনই আমি স্মরণ করি ঐ ভ্রমণকে, আমি রোমাঞ্চিত হয়ে পড়ি।

আরো কমন প্যারাগ্রাফ গুলো পড়ুন-

অনুগ্রহ করে আমাদের ইউটিউব চ্যানেলটি সাবস্ক্রাইব করুন। ফেসবুক পেইজ এ লাইক দিতে এখানে ক্লিক করুন

Leave a Comment