A Day Labourer Paragraph (বাংলা অর্থসহ)

A Day Labourer Paragraph : A day Labourer is that person who earns his livelihood on the basis of daily Labourer . He dose any kind of work possible for him. He works at any place. It may be on the footpath, in the field or any one’s house. He has no any particular place for doing his work. He moves about from one place to another in search of work. he is very industrious, dutiful and honest.

Despite huge labour, he earns very little. So, he becomes bound to live from hand to mouth. On some days, he gets no work. On these days, he suffers from serious problem. Even, he and his family are to starve. Sometimes, he earns a big amount. Then he becomes very happy and glad and tries to do something good for his family. In find, a day labourer is a part and parcel of the rich people’s lives. He gets their works done and makes their lives comfortable. But his own life is very miserable. Therefore, the rich should do something to improve his condition.

A Day Labourer Paragraph বাংলা অর্থসহ

একজন দিনমজুর সেই ব্যক্তি যে তার জীবিকা উপার্জন করে দৈনিক শ্রমের ভিত্তিতে। সে করে যে কোনো ধরনেরকাজ যা কার পক্ষে সম্ভব। সে কাজ করে যে কোনো জায়গায়। ইহা হতে পারে ফুটপাতে, জমিতে বা কারো বাসাতে। তার নেই কোনো নির্দিষ্ট জায়গা তার কাজ করার জন্য। সে ঘুরে বেড়ায় এক জায়গা হতে অন্য জায়গায় কাজের সন্ধানে। সে খুব পরিশ্রমী, কর্তব্যপরায়ণ এবং সৎ।

ব্যাপক পরিশ্রম সত্ত্বেও সে আয় করে খুব সামান্য। তাই সে বাধ্য হয় দিন এনে দিন খেতে। কোনো কোনো দিন সে কোনো কাজ পায় না। ঐ দিগুলোতে সে ভোগে মারাত্মক সমস্যায়। এমনকি তাকে ও তার পরিবারকে না খেয়ে থাকতে হয়। মাঝে মাঝে সে আয় করে বেশি অর্থ। তখন হয়ে পড়ে খুব সুখী ও আনন্দিত এবং করতে চেষ্টা করে ভালো কিছু তার পরিবারের জন্য। পরিশেষে একজন দিনমজুর একটি অবিচ্ছেদ্য অংশ ধনী লোকদের জীবনে। সে তাদের কাজ করে দেয় এবং তােেদর জীবনকে করে আরামদায়ক। কিন্তু তার নিজের জীবন অত্যন্ত দুর্দশাপূর্ন। তাই, ধনীদের উচিত কিছু করা তার অবস্থা উন্নতির জন্য।

অনুগ্রহ করে আমাদের ইউটিউব চ্যানেলটি সাবস্ক্রাইব করুন। আমাদের ফেসবুক পেইজ এ লাইক দিতে এখানে ক্লিক করুন

Leave a Comment