Paragraph A Tea Stall বাংলা অর্থসহ (PDF)

Paragraph A Tea Stall – Tea is the most popular drink throughout the whole world. In Bangladesh too, tea is badly popular. Maximum people drink tea 3 times, 4 times or more everyday. So, we can seen tea stall everywhere in the country.

A tea stall is such a stall where tea is prepared and served. biscuits, bread, cake, banana, betel leaf, cigarette etc. are also available in a tea stall. Bus stand, railway station, steamer Ghat, market, turning point of roads, office, court campus etc. are suitable places for a tea stall.

In fact, tea stalls are found at every gathering place. Normally a tea stall opens at early in the morning and closes at mid-night. A tea stall is not well furnished. Some chairs or benches, some tables, a few tea-cups, a almirah etc. are found in a tea stall. There is also a few pots and ovens in a tea stall.

In most cases the owner himself runs the business. In the big tea stalls some helpers can be seen. A Tea stall is a gathering place. People like to gather here and gossip. They also discuss political issues and other hot affairs. People feel comfort, fresh and ease here. With all these, a tea stall is really an important and popular place.

Paragraph A Tea Stall বাংলা অর্থসহ

চা সবচেয়ে জনপ্রিয় পানীয় সারা পৃথিবী জুড়ে। বাংলাদেশেও চা ভীষণভাবে জনপ্রিয়। অধিকাংশ লোক চা পার করে তিন বার, চার বার বা আরো বেশি বার প্রত্যেক দিন। তাই, আমরা দেখতে পাই চায়ের দোকান দেশের প্রত্যেক জায়গায়। একটি চায়ের দোকান এমন একটি দোকান যেখানে চা প্রস্তুত করা হয় এবং পরিবেশন করা হয়।

বিস্কুট, রুটি, কেক, কলা, পান, সিগারেট ইত্যাদিও পাওয়া যায় একটি চায়ের দোকানে। বাসস্ট্যান্ড, রেলওয়ে স্টেশন, স্টিমার ঘাট, বাজার, রাস্তা, রাস্তার মোড়, অফিস, আদালত প্রাঙ্গণ ইত্যাদি উপযুক্ত জায়গা একটি চায়ের দোকানের জন্য। প্রকৃতপক্ষে চায়ের দোকানে পাওয়া যায় প্রত্যেক লোক সমাগমের জায়গায়।

সাধারণত একটি চায়ের দোকান খোলে খুব সকালে এবং বন্ধ হয় মাঝ রাতে। একটি চায়ের দোকান সুসজ্জিত নয়। কয়েকটি চেয়ার বা বেঞ্চ, কয়েকটি টেবিল, কিছু চায়ের কাপ, একটি আলমারি ইত্যাদি থাকে একটি চায়ের দোকানে। কয়েকটি পাত্র এবং চুলাও থাকে একটি চায়ের দোকানে। বেশিরভাগ ক্ষেত্রে মালিক নিজেই ব্যবসা চালায়।

বড় চায়ের দোকানগুলোতে কিছু সাহায্যকারী দেখতে পাওয়া যায়। একটি চায়ের দোকান একটি জনসমাবেশস্থল। লোকজন পছন্দ করে এখানে জমায়েত হতে এবং খোশগল্প করতে। তারা আলোচনাও করে রাজনৈতিক ব্যাপার এবং অন্যান্য আলোচিত ঘটনাবলি। লোকজন বোধ করে আরাম, সতেজ এবং সহজ এখানে। সবকিছু মিলে একটি চায়ের দোকান সত্যিকারভাবে একটি গুরুত্বপূর্ণ ও জনপ্রিয় স্থান।

অনুগ্রহ করে আমাদের ইউটিউব চ্যানেলটি সাবস্ক্রাইব করুন।  আমাদের ফেসবুক পেইজ এ লাইক দিতে এখানে ক্লিক করুন

Leave a Comment