Paragraph: Plysical Exercise (বাংলা অর্থসহ)

Plysical Exercise means movement of our limbs. Human body is not machine. A machine can be kept in a place withour movement.

But human body must be moved and stirred up. Otherwise it turns to be inactive and immobile. And so Plysical Exercise is very important. It makes our health active and molibe.

It health is well, then mind is well. Because of the fact that health is the soundness of body as well as soundness of mind.

In fact, there is the close relationship between mind and body. Plysical Exercise helps one to remove lethargy and numbness.

It helps one to free one’s health from illness and sickness.It keeps mind and body safe and sound by offering stamina and strength.It makes one’s muscles strong and energetic.

To keep body hale and hearty, one should also take balanced diet. One should drink clean water to keep fil.

By keeping fil one can be productive. Because of the fact that a health person is an asset to the country.

He or she can play an important role in the development programmes of the country. Therefore everyone of us should be aware of keeping fil.


আরো পড়ুণ: The Importance of Tree Plantation (বাংলা অর্থসহ)
আরো পড়ুণ: paragraph: Traffic Jam (বাংলা অর্থসহ)


শরীরচর্চা

অনুবাদ : শরীরচর্চা মানে অঙ্গপ্রত্যঙ্গের চলন। মানুষের শরীর কোনো যন্ত্র নয়। একটি মেশিন কোনোরকম নড়াচড়া না করেই এক জায়গায় রেখে দেয়া যায়।

কিন্তু মানব শরীরকে অবশ্যই নড়াচড়া বা চলাফেরা করতে হয়। অন্যথায় এটি অচল এবয় হতিহীন হয়ে পড়ে। এবং তাই শরীরচর্চা অনেক গুরুত্বপূর্ণ।

এটি আমাদের স্বাস্থ্যকে সচল এবং গতিশীল করে তোলে। যদি স্বাস্থ্য ভালো থাএক তবে মনও ভালো থাকে। কালন এটা যে, স্বাস্থ্য হলো শরীর ও মনের সুস্থতার নাম।

এটা সত্যি যে, মন ও শরীরের মধ্যে ঘনিষ্ঠ সম্পর্ক রয়েছে। শরীরচর্চা আমাদের শরীরের অলসতা ও অসাড়তা দূর করে। এটা একজন মানুষকে রোগ ও অসুস্থতা থেকে দূরে রাখে।

এটা শক্তি ও দৃঢ়তার মাধ্যমে মন ও শরীরকে সুস্থ রাখে। এটা পেশিকে শক্ত ও শক্তিশালী করে তোলে। শরীরকে শক্ত ও সামর্থ্যবান রাখার জন্য সুষম খাবার খাওয়া উচিত।

সুস্থ থাকতে হলে পরিস্কার পানি পান করা উচিত। সুস্থ থাকার মাধ্যমে একজন সৃজনশীল হতে পারে। কারণ একজন সুস্থ মানুষ দেশে সম্পদ।

দেশের উন্নয়নের জন্য সে একটি গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা রাখতে পারে। কাজেই, আমাদের সকলকে সুস্থ থাকার ব্যাপারে সচেতন থাকতে হবে।

অনুগ্রহ করে আমাদের ইউটিউব চ্যানেলটি সাবস্ক্রাইব করুন।  আমাদের ফেসবুক পেইজ এ লাইক দিতে এখানে ক্লিক করুন

Leave a Comment